• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58165
+
-

حج بهترین فرصت  برای خودسازی زائران است

آیت‌الله العظمی «لطف‌الله صافی گلپایگانی» از مراجع تقلید، حج را بهترین فرصت برای خودسازی زائران دانستند و خواستار زمینه‌سازی برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این فرصت معنوی شدند.

 به گزارش حوزه، ایشان در دیدار سرپرست حجاج ایرانی افزودند: به برکت وجود مبارک اهل بیت(ع) جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از حضور زائران به درستی استفاده کرد تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود. این مرجع تقلید خواستار بهره‌مندی هرچه بیشتر از تجربه‌های گذشته در حوزه حج شدند و افزودند: ظرفیت عظیمی در حج وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد.

 بنابراین کاری کنید که با برنامه‌ریزی مناسب این موقعیت برای همه زائران فراهم شود. آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تأکید کردند: حج بهترین فرصت برای خودسازی است و باید برای زائران این فرصت را فراهم کنیم تا به درستی اعمال و مناسک‌شان را انجام دهند و با دست پر به وطن خود برگردند.


حج باید از مسائل سیاسی کشورها جدا شود

آیت‌الله العظمی«عبدالله جوادی آملی» از مراجع تقلید نیز با بیان این‌که حج باید برگزار شود و تعطیل‌بردار نیست گفتند: یکی از موضوع‌های مهم در حوزه حج این است که باید این مسأله را از مسائل سیاسی بین ۲ کشور جدا کرد. ایشان در دیدار نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، جایگاه حج را از دیدگاه اسلام بسیار مهم برشمردند و اظهار کردند: حج باید همانند نماز برگزار شود. 

این مرجع تقلید با بیان این‌که در حج ۲ مبنای مهم وجود دارد که باید به آن به خوبی پرداخته شود افزودند: یکی این‌که بر اساس آنچه به ما محول شده است به وظیفه خودمان عمل کنیم و دیگر این‌که پیام‌رسان انقلاب و خون شهدا باشیم و این مهم‌ترین رکن کار به شمار می‌آید. 

ایشان به تفاوت برگزاری حج بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیش از آن اشاره کردند و گفتند: تفاوت این ۲ حج در این است که می‌خواهیم پیام انقلاب و خون شهدا را به جهانیان منتقل کنیم و این رسالت بزرگی است که بر دوش ما نهاده شده است و باید از آن به خوبی بهره بگیریم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی نیز در این دیدارها با قدردانی از توصیه‌های مرجعیت از تلاش‌های گسترده بعثه مقام معظم رهبری برای فراهم شدن فرصت مناسب به منظور انجام مناسک و همچنین انجام برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای زائران ایرانی در سرزمین وحی خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید